Oldalak

2015. július 17., péntek

Karfiol alapú pizza


A mai vacsorám pizza volt, de nem akármilyen: karfiol alapú!
Azt tudni kell rólam, hogy imádom a pizzát, az eredeti olasz vékony, ropogós tésztájú (folyós sajttal) a kedvencem... Néha az is belefér. ;) Hát igen, sok finomság van, ami megreformálva már "nem az igazi". Hmm..emlékszem a mennyei búzalisztes-cukros somlóimra, azt imádta az egész család! Szerintem bánják is, hogy áttértem egészségesebb életmódra, mármint ilyen szempontból.
Meg ott volt a kedvenc édességem, a profiterol (az is olasz). Azt meg tudnám csinálni cukormentesen, de a búzaliszt helyett nem tudom, mit lehetne. Mondjuk abban elég kevés tészta van...





Na, tehát a pizzáról. Igazából ennek annyi köze van a pizzához, hogy feltét, fűszerek vannak rajta, és az teszi végül is pizza jellegűvé. Ízletes, kiváló ennivaló, de nehogy igazi pizzára számíts, mert akkor csalódás érhet. :)

Hozzávalók:

  • 1,1 kg karfiol
  • 5 tojás
  • 30 dkg reszelt sajt
  • 5 csipet só
  • fűszert is rakhatsz a tésztájába
  • esetleg 1 tk. útifűmaghéj
Én így készítettem, mert elég sok karfiolt vettünk. Az arányokat változtathatod, nem hiszem, hogy nagy baj lenne belőle...(de azért álljon össze)

Elkészítés:

A karfiolt megmossuk, apróra vágjuk, majd ledaráljuk aprítógéppel. Én turmixgéppel csináltam (mert nem volt más), de ezer évig tartott úgy, úgyhogy nem ajánlom, hacsak nem vagy olyan elszánt, mint én. :D Na tehát igen...gondoltam, ha már nekiálltam, akkor be is fejezem!
Ezek után a karfiolt és a tojást összekeverjük, mehet bele a só és a reszelt sajt is.
A sütőt előmelegítjük 180°C-ra. Ebből a mennyiségből két normális tepsi méretű pizza lett, tehát két tepsibe sütőpapírt rakunk és a masszát belekaparjuk, elegyengetjük. 20-25 percig sütjük 180°C-on. Utána kivesszük, megpakoljuk a feltéttel (paradicsomszósz, sonka, olívabogyó, hagyma, sajt stb.) és további 10-15 percig sütjük. Hagyjuk hűlni, mert úgy könnyebben szeletelhető és ehető.
Finom, könnyen elkészíthető és gyors is, amennyiben van aprítógéped. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése